image

Avtomobilni texnik ko'rikdan o'tish haqida

Sana 01.07.2024

 

Avtomobilni texnik ko'rikdan o'tkazish - bu aniqlangan nosozliklarni aniqlash va keyinchalik bartaraf etishga qaratilgan bir qator rejalashtirilgan tadbirlar. Ta'mirlashdan farqli o'laroq, avtotransport vositalarini tekshirish har qanday buzilishlar mavjudligidan qat'i nazar, ma'lum vaqt oralig'ida amalga oshiriladi va profilaktik xususiyatga ega. Rejali texnik ko'riklarni o'tkazish muddati qonun bilan belgilanadi va ularga rioya qilinmasa, beparvo haydovchi jarima olish xavfini tug'diradi. Shu bilan birga, yo'l harakati qoidalariga ko'ra, har safardan oldin avtomobilni minimal ko'rikdan o'tkazish, rul boshqaruvi, yoritish va tormoz tizimlarining ishlashi tekshirilishi kerak.

O'zbekistonda qanchalik tez-tez texnik ko'rikdan o'tish kerak

Majburiy texnik ko'rik qonun hujjatlarida belgilangan muddatlarda o'tkazilishi kerak. Ushbu protsedura davomida avtomobilning texnik holati va uning belgilangan xavfsizlik talablariga muvofiqligi tekshiriladi. Texnik ko'rikdan o'tkazilgandan so'ng transport vositasi egasiga avtotransport vositasining xizmatga yaroqliligini tasdiqlovchi hujjat bo'lgan diagnostik texnik ko'rik kartasi beriladi.

Majburiy texnik ko'rikdan o'tkazish chastotasi avtomobilning ishlab chiqarilgan yilidan boshlab hisoblangan xizmat muddatiga bog'liq. Hozirda O'zbekistonda ishlab chiqarilganiga 10 yildan ortiq bo'lmagan avtomobillar egalari texnik ko'rikdan o'tkazilmaydi. 11 yoshdan 14 yoshgacha bo'lgan yengil avtomobillar har ikki yilda bir marta, 15 va undan katta yoshdagi avtomobillar esa har yili ko'rikdan o'tkazilishi kerak.

Texnik ko'rikga nimalar kiradi

Avtomobilning texnik holatini tekshirish va butlovchi qismlar va agregatlarga profilaktik xizmat ko'rsatish bir necha bosqichlarga bo'linadi:

  • Avtomobil diagnostikasi avtomobilning turli qismlarining texnik holatini aniqlash va nosozliklarni aniqlash maqsadida amalga oshiriladi. Eng oddiy tashxis vizual tekshirish orqali amalga oshiriladi, uning davomida siz tormoz prokladkalarining holatini yoki tanklardagi sarflanadigan suyuqliklar darajasini aniqlashingiz mumkin. Chuqurroq diagnostika turli o'lchov uskunalari yordamida amalga oshiriladi. Avtomobilni tekshirish uchun shinalar bosimini o'lchaydigan an'anaviy bosim o'lchagichdan tortib, g'ildiraklarning hizalanishini ta'minlash uchun xizmat qiluvchi to'liq sinov dastgohlarigacha ko'plab turli xil asboblar qo'llaniladi. Bundan tashqari, kompyuter diagnostikasi hozir keng tarqalgan va zamonaviy avtomobilning ishlashida juda ko'p og'ishlarni aniqlashi mumkin.
  • Rejalashtirilmagan, avtomobilning ko'plab harakatlanuvchi elementlarida vaqt o'tishi bilan hosil bo'ladigan orqa zarbalarni bartaraf etish uchun sozlash kerak. Bunday profilaktika choralari avtomobil tarkibiy qismlarini saqlashga va ularning xizmat muddatini uzaytirishga yordam beradi. Qarovsiz qolgan bo'shliqlar mashina qismlarining aşınmasını sezilarli darajada oshiradi va hatto baxtsiz hodisaga olib kelishi mumkin.
  • Muntazam texnik xizmat ko'rsatish komponentlarni ishlamay qolishi va to'g'ri ishlashini to'xtatishdan oldin cheklangan xizmat muddati bilan almashtirish uchun amalga oshiriladi. Filtrlar, moylash materiallari, tormoz prokladkalari, kamar va boshqalarni o'z vaqtida almashtirish talab qilinadi. O'zgartirishga muhtoj bo'lgan elementlar noto'g'ri ishlashga sabab bo'lishidan oldin, bunday operatsiyalar ma'lum vaqt oralig'ida amalga oshirilishi kerak.

Texnik ko'rikdan o'tkazish vaqti kelganini qanday tushunish kerak

Rejali texnik xizmat ko'rsatish yuqorida tavsiflangan barcha uch bosqichni o'z ichiga oladi va avtomobilning haqiqiy holatidan qat'iy nazar amalga oshiriladi. Har bir avtomobil modeli uchun ishlab chiqaruvchi tomonidan o'rnatilgan qoidalar mavjud bo'lib, ular bajarilgan ishlar ro'yxatini va ularni amalga oshirish chastotasini belgilaydi. Bunday ishlarning chastotasi asosan ma'lum bir turdagi mashinani yaratish uchun ishlatiladigan qismlarning aşınma qarshiligiga bog'liq. Ishlab chiqaruvchi tomonidan o'rnatilgan texnik xizmat ko'rsatish jadvali egasiga hech qanday majburiyat yuklamaydi va ko'proq maslahat xarakteriga ega. Biroq, bunday ishlar orasidagi intervalni juda oshirib yubormaslik kerak, bu mashinaning texnik holatiga salbiy ta'sir ko'rsatishi va kafolatli ta'mirlashni rad etishga olib kelishi mumkin.

Mashinani faol ishlatish paytida, uchqunlarni yoki filtrlarni almashtirish kabi ba'zi ishlarni qoidalarda ko'rsatilgan vaqt oralig'idan ko'ra tez-tez bajarish kerak. Hozirgi vaqtda ba'zi zamonaviy avtomobil modellari avtomobilning o'z-o'zini diagnostika qilish imkoniyati cheklangan bort kompyuteri bilan jihozlangan. Sensorlar orqali to'plangan ma'lumotlar dasturga sarflanadigan materiallarning xizmat qilish muddatini hisoblash va kerak bo'lganda ularni almashtirish, bu haqda odamni xabardor qilish imkonini beradi.

Yangi mashinani tekshirish chastotasi farq qilishi mumkin, ba'zi ishlab chiqaruvchilar bir necha ming kilometrdan keyin birinchi texnik xizmat ko'rsatishni tavsiya qiladilar. Qoida tariqasida, bunday tekshirish paytida tishli mahkamlagichlarning ishonchliligi tekshiriladi, filtrlar va moy almashtiriladi.

Rejadan tashqari texnik xizmat ko'rsatish avtomobilning noto'g'ri ishlashiga shubha qilinganida amalga oshirilishi kerak. Bundan tashqari, uzoq safardan oldin mashinani to'liq tekshirish tavsiya etiladi. Bunday profilaktika choralari, ayniqsa, uzoq vaqt ishlatilayotgan transport vositalari uchun juda muhimdir.

Avtomobilni texnik ko'rikdan o'tkazish narxi

Texnik ko'rikning narxi ishning narxi va zarur ehtiyot qismlar va sarf materiallari narxidan kelib chiqqan holda belgilanadi. Qoidaga ko'ra, rasmiy diler mutaxassislarining xizmatlari uchinchi tomon texnik ko'rikdan o'tkazish stantsiyalarida amalga oshiriladigan shunga o'xshash ishlarga qaraganda biroz qimmatroq. Ikkinchi variantni tanlashda xarajatlarni tejash sezilarli bo'lishi mumkin, ammo bu holda avtoulovlarga xizmat ko'rsatuvchi xodimlarning past malakasiga duch kelish ehtimoli mavjud.

Siz ehtiyot qismlarni o'zingiz sotib olib, qo'shimcha pulni tejashingiz mumkin, ammo ba'zi avtoservislar mijozlar materiallari bilan ishlashni rad etishlari mumkin. Bunday rad etish uchun motivatsiya odatda uchinchi tomon sotuvchisidan sotib olingan ehtiyot qismlarning past prognozliligi hisoblanadi. Bundan tashqari, original qismlarning arzonroq analoglari ko'pincha avtomobilning asl qismlari bilan nomukammal muvofiqlikka ega, bu esa bunday ehtiyot qismlarni o'rnatishni qiyinlashtiradi, hatto butunlay imkonsizdir.

Avtomobilning texnik holatini diqqat bilan kuzatib borish muammolarni erta bosqichda aniqlashning samarali usuli hisoblanadi. Ko'pincha, bunday ehtiyotkor yondashuv avtomobilning ishlash muddatini sezilarli darajada uzaytirishi va jiddiy buzilishlarni bartaraf etish uchun qo'shimcha xarajatlardan qochishi mumkin.

Ko'rishlar 10061

Tegishli maqolalar:
GP tavsiya qiladi:
So'ngi maqolalar:
/uz Anketani yuklash